luni, 23 martie 2015

Cum facem "proștii" să își îndrepte atenția către altceva ORA DE RELIGIE

De mai bine de o luna, cineva a aruncat o propunere si tara "a explodat". Avem atatea probleme grave in organizarea si conducerea invatamantului, iar noi ne indreptam atentia spre o amarata de "ora de religie". Peste 90% din elevi invata o limba straina intre 4-8 ani (in conditiile in care o limba se poate invata in maxim 2 ani)  si dupa, abia stiu sa salute, ce sa mai zic, sa poata lega o propozitie.  Adolescentii stiu engleza, nu ca au invatat de la scoala, ci sau uitat la desene animate sau la filme. Traim in stil "ping-pong", cineva arunca mingea spre fileu, noi desigur cu atatea griji pe cap, intram in joc chiar daca nu stim sa jucam.
  Ora de religie asa cum mi-o amintesc eu, era o materie cu un profesor foarte linistit, care avea ca motto: "Sa ne iubim aproapele". Am invatat Tatal nostru, am invatat ca nu trebuie sa fur, sa mint, sa ucid etc. In dialogul cu familia, poti deschide un subiect cu fiului/ficei sa ii poti explica ca nu e bine sa ucida? Nu contest ca religia nu are si parti violente dar si istoria este compusa din secvente brutale.
Din ceea ce invatam in clasele 1-8 ramanem cu 20-30% din informatie.
 Tara este crestina si nu se va schimba asta. Nu sunt deacord cu practicile bisericii, ca institutie dar sunt invataminte care ne creeaza personalitatea. Atunci cand ne rugam, ne creem speranta si incredere, de care sigur avem nevoie. Iubesc frumusetea manastirilor retrase, iubesc coloritul picturilor, iubesc ca sunt crestin. Daca eu am fost botezat crestin ortodox, copilul meu se va naste si va trai la fel, pana in momentul in care v-a putea alege. Am fost in biserici romano-catolice sau greco-catolice si mi-a placut. Au aceeiasi baza, dar am vazut lucruri care imi plac si care nu. In Romania se face "ora de religie" de peste 25 de ani nu vad scopul de a se opri acum. Daca esti atat de interesat de educare stimate parinte atunci alege tu, ce sa invete si ce nu, copilul tau. Parerea mea este ca anturajul si ceea ce se intampla acasa, este mai important decat ce se intampla la scoala. In loc sa elimini ceva, adauga ceva, iar acel ceva, este timpul petrecut cu copii. 

Bravo, dragi conducatori ai tarii, a-ti reusit a nu stiu cata oara "sa intoarceti privirea de la rahat la hartia igienica". Cititi va rog sau daca nu, vizualizati manuale noi, cam la toate materiile, care sunt pur si simplu mediocre si pline de imagini violente. Nu o sa pun eu imagini din manuale ca nu am chef, dar sa apara in manual dialog intre doua gâze despre operatii estetice sau in manulaul de religie, "daca minti te calca masina????" Simplu, sunteti nebuni si DA astea sunt probleme.

Bafta, in tara tuturor posibilitatilor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu